Blog

04-07-2014 19:30

https://youtu.be/IFar_7KkSzo

01-07-2014 10:40
Deze recensie gaat over het filmpje Buurman mol - Niet springen. De makers van dit filmpje heten Kud. De makers van Kud hebben meer afleveringen van Buurman Mol. De afleveringen van Buurman Mol zijn meestal grappig en hebben droge humor. In elk filmpje speelt Buurman Mol de hoofdrol en zijn er verschillende bijpersonen en het filmpje is ook geanimeerd.
 
In deze aflevering zitten 'Wilfred de suïcidale eekhoorn' en 'Een vogel' in het filmpje. Het verhaal in deze aflevering gaat over een eekhoorn (Wilfred de suïcidale eekhoorn) die zelfmoord wilt plegen. Buurman mol loopt rond en ziet dat de eekhoorn zelfmoord wilt plegen. Buurman Mol probeert hem nog te stoppen, maar hij is al gesprongen. Het droge wat op dit moment is is dat Buurman Mol zich afvraagt waarom de vogel kan fluiten. De vogel fluit ook op een droge manier waardoor de makers van de video proberen het nog grappiger te maken. 
 
De makers van de Kud heetten samen eerst Swantoboy. Het uiterlijk van de makers is onbekend. Ze zijn zelfs zo onbekend dat er maar een naam van de makers bekent is, die naam is Peter. Kud maakt verschillende filmpjes op hun Youtube kanaal. Deze filmpjes zijn altijd humoristische filmpjes en de humor is meestal droge humor. De filmpjes die zij maken zijn meestal geanimeerd. 
 
Ik vind dit een grappige video, zelfs na een paar keer kijken moet ik lachen. Dat komt vooral door de animatie, want de animatie die in het filmpje is, is niet realistisch waardoor  ik het nog grappiger vind. Ook de humor die in de video zit, is mijn humor waardoor de video voor mij nog leuker wordt. 
 
01-07-2014 10:38

Deze recentie gaat over Most misleading comercials ever. De video is gemaakt door Kevin en Peter oftewel Cinemates. De Cinemates maken meestal sketches en korte filmpjes met een verhaal. Er zit meestal spanning en humor in de filmpjes die ze maken.

In dit filmpje maken ze misleidende commercials, dat betekent dat ze commercials maken die bijvoorbeeld de nadruk leggen op een pizza, 'Knapperig van buiten, zacht van binnen.', terwijl het een commercial is voor een servet. De makers proberen het grappig over te brengen doordat er veel informatie over een product wordt gegeven (de spanning loopt op) en vervolgens een ander product in beeld gebracht wordt. 

Er zijn veel verschillende commercials, zo zijn er commercials over een helm, een pakje appelsap en een klok. Bij de helm wordt vooral de nadruk gelegt op een fris snoepje. Een jongen staat op een verhoging met zijn fiets en neemt het snoepje sloom in en zo dat het snoepje er bovenuit komt. Vervolgens rijdt hij met zijn fiets verder en valt met zijn hoofd op de rand. Tot slot zie je de naam van de helm in beeld met de helm zelf. Bij de klok wordt de nadruk vooral gelegt op een bh. Het is wel een rustige reclame. De dame stapt weg en je ziet een klok. 

De Cinemates bestaan uit Kevin en Peter. Ze zijn allebij 19 jaar en maken vooral sketches en humoristische filmpjes. In die filmpjes zitten soms ook wt andere mensen, maar die zijn mees Cinemates is hun Engelse kanaal, de twee jongens hebben ook een Nederlands kanaal, dat kanaal heet Cinebuddys. Daar maken ze vooral opvallende lijstjes op zoals bijvoorbeeld 'De 15 sexy gevangenen'.

Ik vond de video grappig, omdat er een product naar voren wordt gehaald en dat het vervolgens over een ander product gaat. Ook vind ik dat de video goed bedacht is, omdat het niet vaak op Youtube is verschenen.

https://youtu.be/MtKEoRx42Mk

13-03-2014 21:59

 Klik hier om het interview te downloaden en te lezen.

Als voorbeeld heb ik twee interviews genomen uit het Veronica Magazine. Een interview met Lauren Verster en een interview met Nick Rotteveel. (Nicky Romero)

Lauren Verster (Pagina 1+2: Klik hier. Pagina 3+4: Klik hie r.)                                                     De eerste twee pagina's zijn een inspiratie geweest voor de eerste twee pagina's van Samantha Bonouvrie. Bij de volgende pagina's heb ik gekeken waar de plaatjes stonden, om dat ook op mijn interview toe te passen.

Nick Rotteveel (Nicky Romero) (Pagina 1+2: Klik hier.)                                                               Bij dit interview zag ik een paar leuke dingen. Ik zag bij één plaatje dat de tekst vlak om het lichaam van Nick stond, dit vond ik leuk om ook bij Samantha te doen. Ook zag ik een tekstballon met informatie op één van de plaatjes met daarin weer een plaatje.

Contact

Damian Nossent M3B damiannossent@hotmail.com